Zaporožeci.

   Ir tāds padomju automobilis– Zaporožecs. Bet kā jau nojaušat, šis nebūs gluži stāsts par Zaporožeciem.                  

   Visā rietumu pasaulē Zaporožecus ļoti nemīl.Tie ir veci, graboši, dzinējs nedarbojas labi, pusasis lūst pie katras dziļākasbedres. Un ja nu vienīgi tas nav kāds jubilejas eksemplārs, kurā braucis PSKPģenerālsekretārs. Bet kā jau nojaušat – tādu eksemplāru nav saglabājies, joPSKP ģenerālsekretāri izvēlējās rietumos ražotos auto. L.Brežņevs mīlēja Rolls Royce un Mercedes-Benz. Rietumos Zaporožecus visi steidz ātri,nesāpīgi sagriezt metāllūžņos – tā teikt – ātri utilizēt.

   Nevienā rietumu valsts galvaspilsētā Jūsneieraudzīsiet Zaporožecus, jo zeme uz kuriem tos vajadzētu turēt maksā dārgi. Citalieta pie mums. Vesela plejāde Zaporožecu sastopami pilsētas centrā – salīkuši zemgadu nastas, izrūsējošiem jumtiem, nolaistām riepām. Bet mēs tos neatdosim, neparko neatdosim Tolmeta pārstāvjiem sagriešanai metāllūžņos. Lai stāv. Lai priecē mūsu pēcZaporožeciem izsalkušās acis.

   Pie mums Rīgā ir izveidojies pat tāds kāZaporožecu fanu klubs. Tiek izdotas grāmatas, žurnālos regulāri parādās raksti, kuros cildināts Zaporožecu skaistums,praktiskums, vadāmība, apjūsmotas detaļas un Zaporožeci tiek atjaunotiautientiskās krāsās. Par katra jaunā Zaporožeca atjaunošanu var izlasīt presēun dažreiz Zaporožecu atjaunotāji saņem pat Gada balvu. Bija pat doma Ķīpsalāizveidot tādu kā Zaporožecu parku. Man ir pamatotas aizdomas, ka Zaporožecucienītāju mērķis ir pasludināt Rīgu par Eiropas Zaporožecu galvaspilsētu.

   Ir vairāki novirzieni Zaporožecu atjaunošanāun pats interesantākais – Zaporožecu tūnings vai daži to dēvē par rekonstrukciju. Iedomājieties –ienāk Jūsu birojā Zaporožeca īpašnieks. Un viņš protams grib to sagrieztmetāllūžņos. Zaporožecu? Metāllūžņos? Nē. Un sākās Jūsu biroja ilgais darbs ar Klientu – Klienta ievešana brīnumainajā Zaporožecu pasaulē. Un parasti tas izdodas. Pēcpusgada apstrādes Klients ir gatavs Zaporožecam ielikt ādas salonu kāBentlijam, nomainīt trumuļu bremzes uz  Brembo ventilējamajiem diskiem,aizmugurē uzlikt milzīgu spoileri, lai uzlabotu piespiedējspēku, nerunājot pardzinēju, kurš obligāti tiks nohromēts un salonā priecīgi skanēsMark&Levinson 17 skaļruņu akustiskā sistēma ar vadību no Klienta telefona.Bonusā Klients parasti saņem skaistu plāksnīti – DESIGNED BY… Visa tārezultātā Latvijas ekonomika tiek krietni sildīta un darbs ir gan motorumeistariem, tapsētājiem, elektriķiem, ventilācijas meistariem u.t.t. Jo vecāks Zaporožecs un jo bēdīgākā stāvoklī tas atrodas, jo labāk valstij.

   Bet pats labākais ir tas, ka Klienti lepojas arsaviem Zaporožeciem, fotogrāfējās pie tiem kopā ar saviem mazajiem klēpja sunīšiem, stāsta par tiem žurnālos unizbraucot ielās no sajūsmas spiedz gan Klienti, gan mazie klēpja sunīši – Zaporožeci patīk visiem. Tas ir interesanti vai ne? Kas to būtudomājis, ka latviešiem ir tāda nostaļģija pēc Zaporožeciem. Ko Jūs domājat parZaporožeciem? Vai tie ir pelnījuši tādu mūsu uzmanību?

    Miķelis

   P.S. Kāpēc torakstu? Man laukos stāv viens Zaporožecs un aizgājušā svētdienā pieņemu lēmumutam ļaut nomirt dabīgā nāvē. Esmu noguris to visu laiku metināt un ap točabināties.  Laiks dzīvot un laiks mirt.Kaut atzīšos, man tas Zaporožecs ļoti patīk un nebūs viegli noraudzīties tādabiskajā entropijas procesā.

Dalīties ar ierakstu:

0 0 Balsis
Raksta vērtējums
Abonēt
Paziņot par
guest
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Apskatīt visus komentārus
0
Lūdzu, komentējietx