a4d.lv

Nepareizi pieslēgšanās dati! Mēģini vēlreiz.

Aizmirsi paroli? | Reģistrēties


Inspira

Liepājas Jūrniecības muzejs — MARK

<< Projekti

Liepājas Jūrniecības muzejs — MARK

Jūrniecības muzeja ēkai piešķirot vides objekta kvalitātes, Tirdzniecības kanāla promenāde Liepājā gūs pilsētbūvnieciski magnētisku turpinājumu. Jaunajā apjomā sapludināts esošais spīķeris ar noliktavas arhetipu, apvienoto iekštelpu modelējot reljefu, lai ekspozīcijas apskatē vienu ceļu nemērotu divreiz. Metu konkursa uzvarētāji saņēmuši atbildi no biroja, kura darba atkārtošanā apvainoti. Tajā apliecināts — kopijas nav!

Komentāri:

...: atkārtošos [15/06/2009 09:05]

Saskaņā ar PAU p.1.4. C.- Bij. Noliktavu ēkas, it īpaši Vecā ostmalā 55, laika gaitā tikušas pārbūvētas, tomēr tās pieder pie nedaudzajām Tirdzniecības kanāla krastmalā vēl esošajām pirmskara liecībām- ievērojot krastmalas jauno veidolu un izmantojumu (pastaigu promenāde ar kultūras un izklaides objektiem), VĒSTURISKO BŪVJU (NEVIS BŪVES) SAGLABĀŠANA IR ĪPAŠI SVARĪGA.

Saskaņā ar PAU p.1.4. D. – lai abas ēkas kalpotu muzeja vajadzībām, tām funkcionāli nepieciešams savienojums iekštelpā, tai pašā laikā Promenādes projekts KONCEPTUĀLI BIJ. NOLIKTAVU RINDU VEIDOT NO BRĪVSTĀVOŠIEM APJOMIEM-projektējot muzeju, KĀ MINIMUMS, atstājot skatam un kustībai BRĪVU ZEMES LĪMENI STARP ABĀM REK. ĒKĀM

Saskaņā ar PAU p.1.4. E- apjoma kompozīcija SABALANSĒJAMA ar Vecās ostmalas esošās apbūves raksturu kopumā un bij. Noliktavas/ muitas ēku ansambli- lokālā mērogā!


a.v.: Re: atkārtošos [16/06/2009 15:06]

No žūrijas vērtētajiem pirmajiem 12 darbiem PIECOS nav ievērots PAU p.1.4.D

No nākamiem 12 žūrijas vērtētajiem vēl PIECI neatbilst tam pašam punktam.

Kā tad ir ar to KONKURSA NOTEIKUMU TRAKTĒŠANU? Ja PAU ietilpst konkursa materiālos, tad TĀ NEIEVĒROŠANA IR ARĪ NOLIKUMA NEIEVĒROŠANA. Vienkāši.

Kam tad domāts konkursa nolikums ar visiem pievienotajiem materiāliem, kas definēti PRASĪBAS FORMĀ, ja tie nav bijuši saistoši žūrijas vērtējumā? Ja žūrija raksta: "Tādu pretendentu, kuru iesniegtie piedāvājumi neatbilstu konkursa nolikumā izvirzītajām prasībām, nebija."

(?!)


clumsy: Re: atkārtošos [16/06/2009 22:07]

Kā tu zini, kuri ir nākamie divpadsmit?


a.v.: Re: atkārtošos [16/06/2009 22:15]

http://www.a4d...rijas-viedokli/

Raksta 3. rindkopā tie ir minēti.


smaids !: .. [15/06/2009 09:26]

ā !! a kā vajadzēja ? :-)

he he... ko jūs gaidijāt no BIG ? ka viņi pateiks, ka esat špikojuši vot šito un to un veļ šito arī - un veļ sīte... karoč - kamoooon ! ? ! :-)

p.s. es balsoju par projektu, a bet šitas bija lieki !


...: ... [15/06/2009 09:50]

Autoru izveletais publicesanas materials jau parada, ko vini pasi doma par savu darbu, nez kapec visas shemas un bildes netiek publicetas. Un vel viens jautajums autoriem, pa tam rampam tiesam invalids var parvietoties?


zane karpova: meklējam informāciju [15/06/2009 10:05]

lai patiesi izvērtētu projektu vajag informāciju par PROCESU. pašlaik tas joprojām nav pieejams - formas veidošana, analīze, diagrammas. kā arī būtu veselīgi redzēt informāciju, kas nosūtīta attiecīgajam birojam izvērtēšanai.

pašlaik tik var spriest par tēlu, kas jāatzīst ir ļoti līdzīgs minētajam projektam, forma, cirkulācija, logi, tektonika un domāju, ka pat konstruktīvā sistēma, ja ņem verā pakāpienveida uzbūvi.


pArt: Re: meklējam informāciju [15/06/2009 11:09]

Manuprāt, karos sapostītā un pēckara padomijas uzvaras gājienā sačakarētā Liepājas ostas teritorija tikai iegūtu, ja tās tertorijā parādītos svaigas arhitektūras vēsmas. Tāpēc es uzsvaru liktu uz rezultējošo formas risinājumu, nevis uz procesu. Ir jājautā liepājniekiem, kādā pakāpē viņiem liekas akceptējams 'sabrukušā šķūņa' siluets.

Iespējams, ka šābrīža nožēlojamā ekonomiskā situācija valstī rada psiholoģisku diskomfortu, redzot ielauztu ēkas mugurkaulu.

Nepieciešama diskusija bez vēlmes atrast patiesību pēdējā instancē.


arts: Re: meklējam informāciju [15/06/2009 12:11]

tieši šis sabrukušā šķūņa tēls ari ir tas, ko liepājnieki nevēlas redzēt kanālmalā, lai ari kādi tagad laiki, lai ari kāda tur simbolika... pietiek pamestu šķūņu ceļa malās sauszemē, lai ari šo līniju iezīmētu ar tādu apjomu. Cits gadījums ir BIG projektā, kur šie lauztie apjomi kopā veido jaunu apjomu kā lielāku masu, bet šeit tas ir viens liels sabrucis šķūnis un tikai....tik destruktīvs un optimismu nerosinošs


fobija: drošība [15/06/2009 12:18]

jo vairāk skatos materiālos, jo vairāk pārliecinos, ka Liepājas apstākļos ( vēji, lieti, apledojumi, sniegs, jūras tuvums) šī projekta galvenā "fīča"-jumta plakne būs grūti ekspluatējama, ja tikai ne vairāk-vispār nelietojama, kā tur ar drošību gar malām, pa perimetru jumta logiem, utt.? laikam utilitāri, bet baidos no augstuma....


XE-XE: vai tad [15/06/2009 12:22]

Metu konkursa uzvarētāji saņēmuši atbildi no biroja, kura darba atkārtošanā apvainoti. Tajā apliecināts — kopijas nav!

NU PĒC ŠĪ NENOVĒLĀS MAN KĀ AKMENS NO PLECIEM UN NO MUTES NEIZDVESĀS ATVIEGLOJUMA NOPŪTA


u: when you are extremely wrong [15/06/2009 12:44]

New York I Love You But You Bringing Me Down


Gaidis Poriņš: Putnu problēma Rīgā. [15/06/2009 14:06]

Jā, bet ja mēs paturpinātu tomēr tematu par zvirbuļiem, kam ziemā reti ir pills vēders. Nu lūk, es ierosinu izsludināt metu konkursu zvirbuļu barotavas izstrādei Kronvaldparkā, netālu no tā pieminekļa, uz ziemeļiem. Un arī cilvēki iegūtu no tā, jo viņiem ziemā vairs negrabinātos pie virtuves logiem.


zvirblis: Re: Putnu problēma Rīgā. [15/06/2009 14:09]

:)


AlexCad: epic fail [15/06/2009 17:19]

- Man nepatīk simetrija

- Jumta terases bez margām līdz pirmam nelaimes gadījumam ar bērnu?


MUZIKOLOGS: zili brīnumi [15/06/2009 18:23]

brīnumainas lietas notiek ari citās mākslās-

STĪBEĻU JĀNIS-ES TIKAI SMEJOS=JASON MRAZ I,M YOURS

TAGAD LAIKAM TĀDA MODE


Evelīna šķēršļi vs. iespējas [15/06/2009 21:05]

Visi tikai izliekas vai tiešām nesaprot, ka noticis ir METU konkurss, un tādas lietas kā bērnu šļūkšana pa margu nenorobežotām apledojušām plaknēm tiek risinātas tālākā projektā?


arts: Re: šķēršļi vs. iespējas [15/06/2009 21:23]

man kā zvīņas no acīm nokrita... paldies, Evelīn!


googoo Re: šķēršļi vs. iespējas [15/06/2009 21:45]

domāju, ka faktu par METU konkursu nesaprot arī žūrija. kā man atreferēja no žūrijas teksta (tāpēc labprāt palasītu protokolus) pie mūsu biroja darba lielākā iebilde bija tas, ka kino un semināru zālē nav kino aparatūras telpas.... khmmm, to ka šīs telpas lomu mūsdienās uzņēmusies A4 papīrpakas lieluma projektorkaste, tas jau laikam ir par grūtu sagremojams :)


*: Re: šķēršļi vs. iespējas [15/06/2009 23:22]

Jā, starp citu, kur tad ir tas žūrijas protokols. Kaut kur komentāros Indra zināja solīt šodien???


Edgars: Re: šķēršļi vs. iespējas [15/06/2009 21:51]

Piedod Evelin, bet manuprāt tu maldies. Tā ir apzināta manipulēšana ar vizuālo materiālu radot ilūziju par arhitektonisko risinājumu kāds nekad nebūs iespējams dzīvē! Saprotu, ka neuzrādītās margas šajā risinājumā nav lielākā problēma un, protams, pēc uzvaras jau vienmer var pateikt, ka jumts patiesībā nebūs ekspluatējams un cilvēciņi bildēs salikti tikai tādēļ lai izskatitos smukāk... :)


Evelīna Re: šķēršļi vs. iespējas [15/06/2009 22:05]

Es vēl gluži labi atceros šo: http://a4d.lv/...tekti/comments/

Pārmetumi par ierobežotu pārvietošanos ratiņkrēslos, neiedomājamu fasādes materiālu un feiku zaļo domāšanu. Pusotrs gads darba un viss atrisināts. Ak jā, uzbūvēts vēl nav, nevaru pierādīt, ka darbojas. Bet varam palikt katrs pie savām domām, es tikai gribēju teikt, ka ir cilvēki, kas nenolaiž rokas, ja kaut kas pirmajā acu uzmetienā šķiet neiespējams.


edgars: Re: šķēršļi vs. iespējas [16/06/2009 20:03]

es ari neceņšos mainīt tavu viedokli... Bet tu tiešām salīdzini divas dažādas lietas.


clumsy: Re: šķēršļi vs. iespējas [16/06/2009 22:15]

Diemžēl jāsaka, ka darbs pēc TP stadijas ir daudz zaudējis no sākotnējā svaiduma un viedluma. Man tas vairāk atgādina pašvaldības administratīvo korpusu.


Dza: Lai izdodas realizet! [16/06/2009 11:08]

Skaidri redzams, ka si darba lielakais trumpis ir muzejs viena limeni. Tas ari izcela so darbu pirmaja vieta. Autoriem pareiza idealogija par musdienu muzejiem. Veidota aspratiga telpas scenografija un modigs tels. Viennozimigi labakais darbs starp finalistiem.


iKa: Par nekompetenci [16/06/2009 17:38]

Visnotaļ nekompetents konkursa darbu izvērtējums: komisijā tikai divi arhitekti; idejas uzstādījumam ļoti vājš dizaineru veikums; idejas neatbilstība Liepājas kā ostas pilsētas tēlam (tā drīzāk noderētu kādai ziemeļvalsts ostas "sejai"); nepārprotami- "konkursa" uzvarētāju jau pirms tā nolikuma publicēšanas ir norādījis visiem zināmas politiskās partijas lobijs.


arts: Re: Par nekompetenci [16/06/2009 21:05]

Yessss! kā naglai uz galvas,piekrītu


nezinīte: Re: Par nekompetenci [17/06/2009 14:58]

Kas ir tā visiem zināma partija? Un vai tiešām tas ir neapstrīdams faksts? Tas nozīmē, ka arī autori jau iepriekš zinājuši? Kaut kā neticās- pārāk smaga aizdomu ēna krīt pār MARK puišiem... Pat negribu noticēt.


zz: par cipariem [16/06/2009 22:35]

Es ļoti gribētu redzēt šī projekta realizāciju dabā. Bet vēl vairāk mani interesē,kā var izbūvēt šādu ēku tik sarežģītos ģeoloģiskajos apstākļos par tik smieklīgām summām, kurš no žūrijas, vai projektētājiem, vai būuvaldes segs izmaksu atšķirību, kura neizbēgami būs. Mūsuprāt izbūves cena būs x2 no nosolītā. Tas liek domāt,ka arhitekti ir vairāk strādājuši ar papīra arhitektūru.

Jautājums Mark:kāpēc Latvijas birojs valkā Nīderlandes arhitektūras žurnālā vārdu?


atbilde:: Re: par cipariem [17/06/2009 18:57]

ieradums:)


saņemti 30 komentāri

Pievienot komentāru:

Komentārs pievienots. Lūdzu, uzgaidi...

© Arhitektūras platforma A4D
Materiālu pārpublicēšanas gadījumā atsauce un saite uz www.a4d.lv obligāta.