a4d.lv

Nepareizi pieslēgšanās dati! Mēģini vēlreiz.

Aizmirsi paroli? | Reģistrēties


Inspira

Apvienība O+R+V+E+L — par Rail Baltica konkursa gaitu

<< Raksti

Apvienība O+R+V+E+L — par Rail Baltica konkursa gaitu

Noslēdzoties Rail Baltica Rīgas stacijas konkursam, tika paziņoti divi atšķirīgi otrās vietas ieguvēji, izskanot žūrijas rekomendācijām par to, cik svarīgi ir ne tikai stacijas peronu risinājums, bet arī pilsētvides attīstības stratēģija plašāka apkārtnē. Skeptiķi prognozēja, ka viens no abiem priekšlikumiem noteikti tiks pastumts malā, kā pārāk vērienīgs un nereāls. Situācijai virzoties šādā virzienā, ar vēstuli klajā nāk priekšlkuma autori — apvienība O+R+V+E+L.

Komentāri:

Dārts Veiders: Hm, hm, hm [20/03/2017 09:56]

Nenoliedzami rūgtums saprotams. Tomēr atkārtošos, vajag skatīties , kas ir tiešais uzdevums un koncentrēties uz šo konkrēto uzdevumu. Respektīvi, ja ļaudis grib uzbūvēt estakādi, +- tiltu un pārbūvēt staciju, uz to arī vajag koncentrēties, tā vismaz dara tirgus oikonomikas valstīs, šaufeļu pavalstīs iespējams ir savādāk, ļaudis koncentrējas un gaisa piļu bīdīšanu, ko prezentē skaistas bildes, jo nevienam īsti neinteresē tiešais uzdevums, uzbūvēs taču tāpat kaut ko citu.

O.R.V.E.L. pasūtījumu var dot Rīgas Dome ( varbūt vēl kompānijā KM, jo RVC ), jo konkrēto autoru bonusi ( vispār jau dikti tuvu AECOM vadlīnijām) kā reizi bija vidē ,kas nebija šī konkursa tiešajā uzdevumā, un par ko Pasūtītājs jau pašā sākumā teica:"mēs to nedarīsim, ne uzdevumu gatavosim, ne projektēsim, ne būvēsim".


K: Komunikācija [20/03/2017 15:53]

Šeit vairāk gan par procesu necaurspīdīgumu, jo, ja būtu iespejama komunikācija starp iesaistītajām pusēm, varētu arī sasniegt vislabāko risinājumu. Lieta tāda, ka Latvijā nav pieredzes kā šādus projektus realizēt, kā iesaistīt visus steikholderus un atrast visiem labāko risinājumu! Tas ir iespējams, vajag tikai platformu. Orvel ķeras pie pēdējā salmiņa, atklātas vēstules un interneta, un labāk tā, nekā nekā.


Dārts Veiders: Re: Komunikācija [20/03/2017 18:00]

Nauda ( projektam un būvniecībai) ir tikai vienam mērķim, jau tā RB naudiņš guls LR interešu labā pie stacijas, autoostas, estakādes un tilta. Ja tā atklāti,centrā RB pilnīgi pietiktu papildus sliedes un bonus tilts, +- atsevišķa nojume(+_ salinkot ar esošo infrastruktūru) ar galveno pieturu pie Lidostas, kur cik saprotu tieši tagad notiek atlasīto dalībnieku darbu izstrāde. RB jau nāca pretī LR un Rīgai, pārējam neviens vairs piķi nedos, ja grib Rīga, un LR(KM) personā, ko nebūt papildus, ko nerisināja dāņi un ko risināja ORVELs(pēc AECOM priekšrakstiem) , pieņemu neviens nebūs pretim , ja kāds nāks ar saviem resursiem un uzdevumiem, un risinās šīs nepieciešamības kopā ar RB ( tā gluži nav LR budžeta nauda un iestāde, vairāk tomēr ES centrālā vajadzība ), bet noteikti, tas būs tikai tādā veidā, lai netraucētu RB pamatmērķiem.


Andrejs: Par ko klape? [20/03/2017 21:41]

Privāta kompānija atstumta no pasūtījuma, nevienu neinteresē vietējo idejas? Rail Baltic oligarhi auseklīšu tūdaliņus aizsūtījis pasapņot uz vizeņu realitātes pasauli? Sapņojāt pasauli uzlabot vai nopelnīt? Ja pasauli uzlabot - dodat ārā savas idejas un publicējat visos portālos. Ja nopelnīt - kam interesējat jūs un jūsu atklātā vēstule? Valdībai? Jūs ko - naivākie ciemā?

Kāda atklāta vēstule - Augulim? Jūs ko, pērnā metiena? Augulis - demokrātijas sargs? Augulis, kurš Hūtei kabatā sēž un no tās lūkojas uz pasauli?

Sorry, laiks kļūt pieaugušiem un apmierinātiem ar prēmiju. Jūsu idejas nevienu neinteresē. Nauda jau sen sadalīta, jums nekas vairāk nav paredzēts. Tā kā liekaties mierā un pastāvat pie ratiem.


Nesējs: Re: Par ko klape? [21/03/2017 09:48]

Šī nu ir tā reize, kad Augulis un konjunktūra šeit var tikt iespaidota. Šis ir ES finansējums, kuru piesaucot var panākt vēlamo Stacijas apkārtnes sakārtošanu (Sk. Anders Paalzow gadījumu un dienaskārtības maiņu). ORVEL ir taisnība gan par publisko labumu, gan īsto brīdi. Bet lai to panāktu sarunai noteikti nāksies iziet ārpus A4d.


Dārts Veiders: Re: Par ko klape? [21/03/2017 12:04]

Jauc adreses, RB ir vairāk ES pakļautībā, nevis LRSM, un ne jau LR politrupuči O.R.V.E.L.u nostūma malā , bet tieši RB, kam interesēja tas ,kas viņiem interesē, nevis lāpīt pasauli( Rīgu), manuprāt un izskatās arī RB vadības prāt, RB gana daudz salāpa LR un konkrēti Rīgai , gan loks caur RIX, gan stacijas ,autoostas savešana kārtībā, gan estakāde, gan kanālmala, varētu teikt diezgan jau masīva "pēda", par vienu ātrgaitas sliežu ceļu cauri pilsētais, kas ir pats galvenias LR( RIX) un Rīgas interesēs, jo RB vislabprātāk gribētu maukt pa taisno pāri HES krātuvei.


Dārts Veiders: Re: Par ko klape? [21/03/2017 12:06]

Pieņemu politrupuči pat daudz labprātāk redzētu O.R.V.E.L.u , jo pasākums daudz nekonkrētāks un aŗi paši daudz nepieredzējušāki, rezumē ES grib savu naudiņu šajā projektā ieguldīt stratēģiski un pats galvenais kontrolēti.


Koelju: Alķīmiķis [21/03/2017 11:16]

Ja Tu kaut ko vēlies, visa pasaule slepus sadodas rokās,lai tev palīdzētu.


Dārts Veiders: Re: Alķīmiķis [21/03/2017 11:38]

A ko darīt ja kāds vēlas tieši to pašu, un iespējams vēl bariņš tādu pašu gribētāju? Kā pēc Koelju receptes to risina? Pasaule slepeni sadodas rokās un palīdz visiem? Ja tā , tad vektori neitralizējas un rezultējas ar neitrālu vienaldzīgu pasaules iespaidu, un beigās viss atkarīgs tikai no paša, paša varas un iespaida.


Miķelis: Orvels droši ka nopriecātos - [21/03/2017 21:17]

Nezināšana ir spēks. Nu un vēl Lielais Brālis un Partija. Man kā literatūras cienītājam, Pētera un draugu izgājiens ar vēstuli, tā kura atklāta, bet kuru neviens nav lasījis ( Lielais Brālis Puzē ar a4d.lv neniekojas ) liekas arhisvarīga laikmeta zīme. Esat taču lasījuši 1984?

Ievads RB sāgai bija Venta raksts un vesela diskusiju kopa, kuru protams neviens neatbalstīja, nu varbūt Miķelis ko pieklepoja klāt. Pārsvarā Vents pacēla virkni problēmjautājumu, tai skaitā ekonomisko. Un tad bija īstais brīdis, kad bija iespēja ko mainīt. Pat Linkaits vecais zons sasolīja veselus zelta kalnus arhitektiem, lai tikai politbiznesmeņi tiktu pie savām sliedēm uz ostu un lidostu. Kā arhitekti dabūs projektēt, kā viņus ņems vērā un aicinās pie pintiķu galda. Un visi noticēja, neviens izņemot Ventu kāju durvīs neielika. Naivi. Šodien arhitektus nevienam nevajag, jo projektē it kā vācu kompānijas, bet kuras protams pieder.....Tā kā ceļu likmes - divas kastes alus. Nopublucēju veselu sarakstu kas notiks. Atsvaidzināšu mazliet vēlāk. Doktor Pacient, Tu pielīdzini ar divām kastēm konjaka?

P.S. Jāsaprot moments kad kaut ko var ietekmēt, un kad vairs nevar. Šobrīd nevar, - par vēlu. Līdz ar to nesaspringstam un resursus izmantojam lietderīgi. Momentu esam palaiduši garām. Bet par mēģinājumu, Pēteri, protams +


Nesējs: Re: Orvels droši ka nopriecātos - [21/03/2017 22:08]

Fatalitāte arī Ēzopā ir fatalitāte. Ja arī vēstule/dienaskārtība būtu tapusi N gadus agrāk, vai tas mainītu ES līdzekļu izmantošanas regulējumu 2017? Diez. Runa ir par inst. kuras mandātu ignorē jau gadiem. Neredzu, kādēļ šis brīdis ir vairāk "nokavēts" kā citi.


Miķelis: Re: Orvels droši ka nopriecātos - [21/03/2017 22:31]

Institūcija RB nav pakļauta nevienai struktūrai, tas ir kopuzņēmums starp trim Baltijas valstīm. Dibināts jau pēc RB trases publiskās apspriešanas. Ko iespējams mainīt? RB trasējumu? Nē. Finansējuma apmēru Rīgas stacijai 186 Mio EUR? Nē. Savienojumu ar lidostu? Nē.

Kurš ir redzējis RB biznesa plānu? Neviens.

Kurš projektēs trasi Latvijā? Vācu uzņèmums, arī staciju lidostā, arī kravas terminālu Salaspilī.

Kāda daļa visā plānā arhitektiem? Formāla, ideju ģenerēšanai sākotnējā stadijā.

Kurš projektēs tiltu pār Daugavu? Vācieši.

Kurš projektēs transporta estakādes cauri centram? Vācieši.

Utt.

Kāda tam visam saistība ar Rīgas centru. Nekāda. Jo nav naudas.

Kā, nebūs arhitektu iesaistes? Nav laika.

Stratēģiskā komunikācija "uzspļauj vientiešiem" līmenī. Ko tad gaidījāt? Labos onkuļus kuri padalīsies ar naudu? Nu labi, varat turpināt un iekļūt atstumto kastā.

Arhitekti ir naudas sulaiņi, viņi neraksta naudai vēstules, viņi to apkalpo. Pietiekami skaidri izteicos? Pieleca?


plebejs: Re: Orvels droši ka nopriecātos - [21/03/2017 22:47]

Pieleca, bet var nepiekrist. Nauda iet savu ceļu un viens no, tēlaini izsakoties, filtriem, caur kuriem naudai ir jātiek cauri, ir arhitekts. Turklāt, tas ir filtrs, kas pareizā vietā IESPRAUSTS (zinu, ka patiks), var dot ārā brīnišķīgu svaigu gaisu, kas smaržo pēc Alpu vijolītēm, nevis to pelēko smogu, ko caur finansu prizmu vēlas (varbūt ne gluži vēlas, bet ir gana vienaldzīgi, lai rīkotos jebkā savādāk) redzēt tie, kas to naudu dod sistēmā iekšā. Šobrīd bija pieejami gatavi vairāki piedāvājumi, vairāki projekti, kam bija jātop izpētītiem, apspriestiem un uzklausītiem, bet izskatās, ka tas nenotiek. Kāpēc? Nestāsti tagad kāpēc viens projekts ir labāks vai sliktāks par otru, - par projektu vērtēšanu jau bija parūpējušies žūrijas pārstāvji. Kāpēc tiek ignorēti neskaitāmie EKSPERTU, sabiedrības un arhitektu viedokļi?


Miķelis: Re: Orvels droši ka nopriecātos - [21/03/2017 23:47]

Lielais Brālis Puzē necieš arhitektus un par Arhitektūru i dzirdēt negrib. Filtru sev sen izrāvis, paskaties kā dzīvo Puzē. Ja arhitekts pietuvosies viņa guļbūvei, iešaus šim sāli dibenā. Šis - RB - ir Lielā Brāļa no Puzes kontrolēts un ar cūkas šņukuriem apvilkto grāmatu pergamentos rūpīgi iegrāmatots un arhitektiem tur ailītē stāv apaļa nulle. Kāpēc tiek ignorēti ekspertu viedokļi? Tāpēc ka dzelzceļš un tur savi spēles noteikumi, tāpēc ka Auguliem piekāst arhitektus, kuri savu kumāsu ar vēstuli visžēlīgajam imperatoram mēģina asaru izspiest. Nu vienkārši piekāst.

Viss pārējais ir skaista lirika, ja vien negribat Hūtei uz varžacīm uzkāpt. Bet Lielais Brālis no Puzes ir nu jau pats kļuvis par juristu un loka likumu kā vien grib.

Arhitekts nav naudas filtrs, nekad nav bijis, vai nu ir naudas sulainis vai nav arhitekts. Sulainis. SULAINIS.

Nezināšanā ir spēks. Karš ir miers. U.c. Orvela domas. Šim visam piestāv. Pārfrāzējot - Dzelzceļš nav Rīga. Dzelzceļam arhitektu nevajag ( skat dzelzceļa stacijas uz Jūrmalu - ES piķis. Izpildījums - orvelisks )


plebejs: Re: Orvels droši ka nopriecātos - [22/03/2017]

Bet Miķeli, par Tavas atbildes pirmo un lielāko daļu - vai tad Tavuprāt tāda lietu kārtība ir OK? Pēc izteiksmes nojaušu, ka kaut kā tieši šajā gadījumā vairāk sliecies atbalstīt tos dūmaino džentlmeņu gājienus un manevrus ādas dīvānos.. , Tev nešķiet, ka būtībā šāda cīņa par taisnību, plašākām interesēm un labumu pilsētai ir tikai un vienīgi atbalstāma? Visvairāk šokē latviešu arhitektiņu dubultā daba, kad ar vienu roku tiek vicināts koks katram āfrikānim, kas lien sētā, bet ar otru roku bāzti sprunguļi ratos paša tautietim no blakus sētas, kas kaut ko teju sasniedz un cīnās par iespējām.


plebejs: Re: Orvels droši ka nopriecātos - [22/03/2017]

Atminos tīri labi visās tās runas par cunfti un ko tik vēl ne. Tukši salmi?


Miķelis: Re: Orvels droši ka nopriecātos - [22/03/2017 07:27]

Latvijā cunftes ideja nestrādā. Pārbaudīts. Kā teiktu Orvels - Latviešu arhitekts domā par tautas interesēm, bet cīnās tikai par savām. Vai latviešu arhitekta devīze - cunftē ir spēks, bet naudā mana patikšana.

Latvijā tā ir neiespējamā misija, absolūti.


Dārts Veiders: Re: Orvels droši ka nopriecātos - [22/03/2017 10:20]

Dārgo, plebej, nemaldini pats sevi( vai varbūt provocē iespējamos revolucionāros (?) spēkus savam atbalstam?). Pasākums LR( pieņemu ne tikai) arhitektu kopība ir iluzors, praksē mēs esam katrs par sevi, tas protams neliedz priecāties un svinēt kopā, bet problēmas mēs risinām katrs par sevi,Tava problēma, Tavs risinājums. Ja risinājums ir bimbāt un sūdzēties mammai, prezidentam, 3.varai, OK.

Ja kas RB it ES projekts un patiesībā noraidījums LR dalībniekiem un dāņu izvēle, nav vis LR politrupuču lēmums, bet ES redzējums un attieksme pret mums, un tas jau ir nopietns simptoms.


Miķelis: Re: Orvels droši ka nopriecātos - [22/03/2017 07:22]

Manuprāt tāda lietu kārtība nav OK. Būšu jau visiem apnicis to te mēģinot skaidrot. Tas ko esmu sapratis - visiem visvienalga. Konkrētajā gadījumā - par vēlu, nokavēts, iespēju nav.

Viena ir, bet tā mainītu visu un jāsāk šķetināt visu no sākuma, tur interesantas lietas atklātos, bet neviens to nedarīs, kur nu vēl arhitekti.


Nesējs: Re: Orvels droši ka nopriecātos [22/03/2017 21:50]

Tagad Tu vismaz kalibrē argumentu. Ja arhitektu un plānotāju nav klāt topošajā pārresoru sadarbības, tad tā izrādīsies vienīgi sevis leģitimizēšana. To sakot, problēma, tiešām būs kurš kuru tajā izsēdēs.

Ja Tev arī izrādītos taisnība, un ir skaidri zināms, ka dienaskārtību veltīgi mainīt, tad lieki gaidīt labākus laikus arī nākošo dižbūvju sakarā.


Miķelis: Re: Orvels droši ka nopriecātos [22/03/2017 23:01]

Man domāt ka Labie laiki ir pagātnē. Pārresoru sadarbības instruments līdzinās tvaika nolaišanas funkcijai tējkannās. To prasmīgi izmanto pusdemokrātisko valstu vai ekssovoku valstu aparāti.

RB tāds instruments bija publiskā apspriešana, kuras laikā publiski izdr...za salacgrīviešus. Šie bija iespītējušies, redziet trase neapmierināja. Pēterim protams piemīt lielākas manevra iespējas, jo viņam piemīt arī stratēģiskā domāšana. Ja nenobīsies no rutīnas darba un mūžīgā opozicionāra lomas, tad varētu būt mums viens insaiders, kurš spēj parakt zem sistēmas.

Bet tā Tu saprati pareizi - mafioza valsts pārvaldes forma, kur visu regulē krāsains džentlmenis no Puzes, barojas no nogurdināšanas taktikas, kurā pats ir Meistars. Būs jau nogurdinājis visu Latvijas tiesu sistēmu, vairākus ministrus un tikai ieguvis vairāk varas. RB saistībā ielikteņu ka vai biezs, nav skaidrs ko tur konkursa žūrijā dara daži sakarīgi arhitekti, jo spēle visu laiku iet vienos vārtos un to vajadzētu redzēt. Ja šahā Tev jādomā 10 gājieni uz priekšu, tad šeit ir vismaz 20 gājienu kombinācija un pagaidām tie visi tiek realizēti ar dzelžainu loģiku, kura piemīt oligarhu prātiem. Spēlei pret tiem jābūt meistarīgai, un te nu ir galvenā problēma - arhitekts ir "naudas sulainis" un pēc definīcijas to nespēj. Palūkojies labāk ko Austris izdarījis Ķīnā, paliks vieglāk un bezrūpīgāk. Šis ir izcils, pasaules līmeņa sniegums.

Bet te, - Latvijas valsts kā brīvu pilsoņu griba vairs nepastāv, esam to pairsuši, un fiziska tās sairšana ir tikai laika jautājums. Termiņš, atkarībā no ASV politikas Eiropā un pēc Kerija vizītes liekas tas ir tikai dažu mēnešu jautājums. Mierinājums - būs 3.Republika, bet jau ar divvalodu valsti.


Arhitekte: Re: Orvels droši ka nopriecātos [23/03/2017 07:38]

Puzes taktika parasti ir atmest sīkajiem arī kādu gabaliņu.


Dārts Veiders: Re: Orvels droši ka nopriecātos [23/03/2017 08:31]

Grūtos apstākļos Puzei( knapi izsista Vpils koncertzāle, arī turpmāk īpaši spoži neizliekas, vismaz sakarā ar galveno naudas avotu ES fondiem) mazajiem jāsēž pie ratiem, tā nu tas ir, tas ko Tu raksti bija vāji kontrolētu ES fondu leiputrijas laikos.


Miķelis: Re: Orvels droši ka nopriecātos [23/03/2017 10:48]

Dārt, 330 Mio dzelzceļa elektrifikācijai uz Ventspili valstī kur brūk kopā autoceļi, RB savienojums ar ostu un lidostu 280 Mio EUR, pārkraušanas termināls Salaspilī 100 Mio EUR., neteiktu ka slavenajam Puzietim iet slikti. Ielikteņi divos galvenos posteņos valstī un sarunas ar Krievijas vēstnieku, regulāras uzstāšanās Krievijas auditorijas priekšā. Velk uz parlamentāru apvērsumu un cena var būt visdažādākā - sākot no naftas trubas piepildīšanas beidzot ar ....


Dārts Veiders: Re: Orvels droši ka nopriecātos [23/03/2017 16:23]

Pēdējos divus kūrē RB (ES), iespējams dīls labs ir elekrtrifikācija, ja arī ES nav galīgi zaudējusi uzticēšanos aborigēniem.


Miķelis: Re: Orvels droši ka nopriecātos [23/03/2017 16:35]

RB ierēdņi pārsvarā nāk no Satiksmes ministrijas, intereses ostā un lidostā, kur pēkšņi parādās Montāgs vecais zons un mēģina iestumt krievu superjetus Latvijas aviokompānijai, Latvijas dzelzceļš, kuras vadonis ved 500 ripas papīra tūtā, Kučinsks, kurš lauza rokas, ka ventspilniekiem pilnas lādes ar ES projektiem, ko darīt , jādod jau tā nauda ir, un kaunīgi ar kāju baksta parketa dēļus, galvenais kuru pie rokas ved Dūklavs, un kurš nezin ar ko vakariņos, jo viņu regulāri moka milzīgs izsalkums un drēbju trūkums. Mazliet tā valsts iekārta izskatās pēc butaforijas, tā kā pēc Leļļu mājiņas. Tev neliekas?


Dārts Veiders: Re: Orvels droši ka nopriecātos [23/03/2017 20:33]

Nepārvērtē aborigēnus, s..dus uztaisīt protams var uz goda, bet ja naudas maki paši rūpīgi raudzīs naudas ceļus ( un BB fīrēra lomā to apliecina), tad jau smagi neizkleķerēs, +- ļaus labi ( ne ierastajā stilā) nopelnīt aborigēniem, bet mērķi būs jāizpilda un jāiekļaujas budžetā.


?!: Nolikums [21/03/2017 23:25]

Par ko satraukums!?! Nolikumā taču nebija solījuma, ka būs iespēja realizēt, bija tikai vēlme iegūt risinājumus, paspriest un tad , aida, uz Build&Design. Vai tiešām bija kāds, kas to neredzēja?


Koridors: Siena [22/03/2017 07:50]

orvel gadījumā nepārliecina arī kapacitātes iespējas kaut ko izdarīt un novest līdz galam. Ķēdes posmi ir pārāk trausli, turklāt spējīgi attīstīt tikai jau piedāvāto ideju. Cowi mašinērija projektu samals un radīs no jauna. Tādu, kādu visi gribēs. Drošāka izvēle projekta realizācijai, tas arī viss. Un atcerieties - projektam būvatļauju izsniegs LDz.


Miķelis: Re: Siena [22/03/2017 09:25]

Šim stāstam ir saknes - LMMM gadījumā - vietējie neko nemāk, nav projektējuši un ir autsaideri un turpinājums - Latvijai vajadzētu pārvaldību no ārpuses, no ASV piemēram, mazu kompaktu valsts pārvaldi 20-30 tk ierēdņu, caurredzamību dzelzceļa kompānijās, Puzes baronu iesēdināt jaunā cietumā ar mobilo bloķēšanu, vieninieka kamerā un vilkt tiesas procesu 10 gadus. Turpat blakus kamerās visus čomus.

Tā kā lai cik ērts būtu COWI, Orvel vienkārši neietilpst plānos.

Nu un dzelzceļa būvatļauja ir super, valsts valstī - izcils sovoka mantojums. Super!


jtd: Mucā audzis, pa spundi barots ... [22/03/2017 11:08]

Vienkārši sajūsmina absolūtā nevēlēšanās skatīties uz pasauli plašāk, ne tikai no sava pagalma lievenīša,

Laikam, kamēr neizveidosies stabila arhitektūras eksporta pieredze, tā arī sēdēsim savā purvā un slavināsim to.


Dārts Veiders: Re: Mucā audzis, pa spundi barots ... [22/03/2017 11:29]

Atslēga - arhitektūras eksporta pieredze, ar akcentu uz pieredzi, kas nav gluži viens projekts, un tas starp citu var arī nepienākt, pietiek apskatīties uz kontekstu laika griezumā kaut vai Baltijas līmenī, nerunājot par ex- Varšavas bloku. Mēs esam aizgājuši pa maldu ceļiem( brālēnu štellēm un otrs novirzien makaronu karināšana).


Miķelis: Labais bajārs [22/03/2017 13:40]

Auguls pārtvēris Orvel ideju:http://www.del....d?id=48652325

un izveidojis starpresoru grupu, kurā visas idejas noslīks.

Klasiska Putina skola. Izveidot komiteju, bla, bla, bla un visi jautājumi apaug ar sūnām. Orvel - esat gatavi uzturēt diskusiju 2 gadu garumā par velti? Vai tomēr liksies mierā un ļaus puziešiem pastrēbties no lielā katla?


jtd: Re: Vēlēšanas nāk! [22/03/2017 13:51]

Nesaprotu, aiz ko Miķelis šeitan sācis tik aktīvu priekšvēlēšanu kampaņu, pie tam gebelsa stilā - ja kaut ko atkārto pietiekami ilgi, cilvēki tam sāk ticēt.


taa: Re: Labais bajārs [22/03/2017 13:55]

Buutu mulkigi neizmantot iespeeju vismaz padiskuteet par telpu ap staciju. Te nav runa par ORVEL ambiicijaam, bet par pilseetas ieguvumiem, ja ne tagad, bet vismaz taalaakaa naakotnee. Laisties lapaas un savos maizes darbos neko neatrisinaas.


Eiropas nolaupīšana: luga 3 cēlienos [22/03/2017 13:55]

Ievads. PLH + COWI startē Rail Baltica konkursā. Uzreiz pēc konkursa COWI slēdz līgumu ar EDZL par atbalstu projekta vadībā , kur top projektu izvērtēšanas tabula , kurā kāds projekts ir labāks.

PLH par sānsoli kļūst greizsirdīgs ,atdalās no COWI un startē sarunu procedūrā par Tehniskā atbalsta pakalpojumu nodrošināšanu.

COWI par to priecājās ,jo beidzot var startēt Design & Build konkursā , no kura pirms tam būtu izslēgts interešu konflikta dēļ. Visi laimīgi , bet citi laimīgāki.


Dārts Veiders: Re: luga 3 cēlienos [22/03/2017 14:19]

Svešā mājā ar savu dziesmugrāmatu nenāc, šo gudrību dāņi lieliski saprot, un spēlē pēc LR noteikumiem.

Normālā pasaules valstī būtu metu konkurss - ar konkrētiem detalizētiem uzdevumiem, aprakstiem( nopietnas grāmatu(-u) paskatā, kritērijiem utt..., uzvarētājs un build-design ar šo uzvarētāju, savukārt šaufelijas pavalstī ir tā ,mets( nevis ideja!) uz nekonkrētiem nosacījumiem, tik pat nekonkrēta politiska vērtēšana, nekonkrēti rezultāti, pēc tam(!) tiek taisīts projektēšanas uzdevums( un MBP), tad tikai build-design, kur tas ,kas izstrādājis šo MBP nemaz nedrīkst piedalīties. Loģiski , ka tas no saprātīgu cilvēku puses izskatās stulbi, un tad lai dabūtu konkrētu rezultātu, dāņi spiesti izmantot LR pierastās metodes.


Andis Sīlis Re: luga 3 cēlienos [24/03/2017]

Formāla atdalīšanās vajadzīga vispirms, tad vieni konsultanta līguma ietvaros iepakos risinājumu savukārt D&B iepirkumā vinnēs otri. Jau esot sashēmots. Skaidrs, ka Pēteris ar priekšlikumu domāt par pilsētnieku interesēm un projektēt kompleksi tikai čakarētu rebes. Un dāņi varētu būt arī gudrāki nebāzt degunu kur nevajag.


Dārts Veiders: Re: luga 3 cēlienos [24/03/2017 15:28]

Piekrīti taču Andi, ka gājiens mets uz pļurīga uzdevuma, un izpētes teritorijai vispār bez uzdevuma, vēlāka MBP materiāla taisīšana, un D&B 'vel nedrīksti piedalīties ir pārliecino'[si debīls vismaz civilizētās pasaules kontekstā. Normāli būtu bijsi rūpīga un detalizēta uzdevuma sastādīšana, metu konkurss, un ar vinnētāju D&B. Dāņi vienkāŗsi sakārtoja lietas pēc godīguma principiem, lai arī bija spiesti uzmest shēmu, lai LR izgudroto mudžekli atrisinātu.

RB&Dāņiem nav jāprojektē un jābūvē pilsētas( -nieku) interesēs, RB jau ir gana uzlikuši uz kopējā galda, lai justos pamatīgi nomaksājuši, savukārt dāņiem ir jādara tas ,ko prasa, nevis jālāpa pasaule(LR&RD), kura pati starp citu nemaz neizrāda vēlmi un varēšanu sev palīdzēt konkrētajā situācijā.

Ja jau tik ļoti kādam rūp pilsētas intereses pie viena (RB projekta), var paralēli un kontekstā ar to risināt Rīgas un LR(KM,SM...) problēmas-tā saucamā izpētes zona , kur par Pasūtītāju un maksātāju ( vismaz MBP līmenī) ierodas RD&LR(KM,SM...), un tad aŗi nebūs nevienam jāsūdzas par stulbajiem nīkuļiem, kabatas firmu RB, kas nevar uzsaukt RD un LR(KM,SM...) detalizētu uzdevumu, biznesa plānu un vēlāk MBP.


Pēteris Ratas: Skats no malas [22/03/2017 14:54]

Varbūt mēs pārlieku politizējam šo projektu. Šobrīd šis ir tikai stacijas un pievadceļa projekts. Nākotnē daudz kas var tikt papildināts un palabots. Šinī brīdī daudz kas jau atdurās finansējumā. Ir jāskatās ilgtermiņā. Tāka nekas nav zaudēts. Pasaules gals tur nebūs. Vismaz stacija tiks sakārtota. Bet ja ir interese izvērst šo projektu plašāk, tad jāskatās privāto investoru virziena un jārada komerciālas attīstības iespejas. Tās tur ir. Ir daudz veiksmīgu piemēru kā savietot komerciālu attīstību un transporta mezglu pārbūvi (Birmingham New Street, St. Pancras, Hong Kong Station, etc) . Bet ja mēs ceram uz lielām pilsētas institūciju investīcijām, tad būs ļoti ļoti ļoti ilgi jāgaida. Būsim realistiski par patreizējām iespējam, ir eiropas finansējums Rail Baltica trasei un tās maksimāli jāizmanto. Vienīgi būtu žēl ja tiktu palaista garām iespēja iesastīt plašāku komerciālu attistību ap staciju, ja to labi izdara tad tas arī būtiski uzlabotu pilsētvidi šajā apkārtnē, un tas būtu izdarāms neprasot lielu finansiālu ieguldījumu no pilsētas puses.


jtd: Re: Skats no malas [22/03/2017 15:06]

Pēter, Tu jau pārdesmit miljonus ķīniešu esi saorganizējis pārcelties uz šejieni, lai būtu, kas no tās smukās stacijas brauktu?

Citādāk (Birmingham New Street, St. Pancras, Hong Kong Station, etc) ir ļoti nekorekts salīdzinājums ar Rīgu.


Peteris Ratas: Re: Skats no malas [22/03/2017 15:57]

Nav nekas nekorekts ar salīdzinājumiem. Ir piemēri no kā var mācīties. Katrai vietai protams ir savs mērogs un situācija. Galvenais mērķis bija pieminēt ka šādu lielu projektu īstenošanai ir lietderīgi iesaistīt privāto kapitālu un to var veiksmīgi izdarīt. Kāpēc lai mēs novērstos no ārpasaules pieredzes?


jtd: Re: Skats no malas [22/03/2017 16:09]

Rīgā nav LIELS projekts, kaut vizualizācijas (un ambīcijas) stāsta par ko citu. Jau agrāk te rakstīju, ka sakarā ar šo projektu kādam/-iem ir uznākusi lielummānija. Staciju (Origo) mēnesī neapmeklē tik daudz cilvēku (un dzc pasažieri ir tikai kāda daļa no tiem), cik projekta apjoms paģēr dienā. Un nav nekāda pamata, ka situācija pārredzamā nākotnē mainīsies ... ja vien ne tie ķīnieši ... Nekorekti ir salīdzināt Burj Khalifa ar privātmājiņu.


Sliede: izvēle [22/03/2017 15:28]

Vispār jau diez vai ORVEL ir kaut kā apdalīts, visos konkursos, kur ir divas otras vietas, paliek izvēle, un viens ir zaudētājs. Kā jau žūrijas lēmumā bija rakstīts, trūkumi ir abiem. Un tas, ka Pasūtōītājs izvēlējās biroju ar pieredzi, ir diezgan saprotams, un, manuprāt, daudz loģiskāk, kā gadījumā ar LLMM. Kur paši cunftieši muguras un maketus locīja ka vai nu. Un neīdēja par "pieredzes spiedienu" RB gadījumā pieredze, IR diezgan specifiska- kurš tad tos dzelzsceļus mums ir projektējis? Jo iepirkums jau par sliedēm, ne par staciju.


No laukiem: Kungi, sūds ar visu RB [22/03/2017 21:19]

Autene kur projektā ir? Neatradu. Pārbūvēs? Liks citā vietā? Man zināt, lai maisu ar kartupeļiem tālu nav jāstiepj.


sliede: Re: Kungi, sūds ar visu RB [23/03/2017 23:59]

projektē sliedes par EU naudu! Ja pa tām kartupeļiem pa ceļam, tad brien. Stacija un autene no LV nudzeta.


20170729 yueqin: 20170731yueqin [31/07/2017 10:38]

<h1><a href="http://www.her...rong>hermes handbags</strong></a><h1>

<h1><a href="http://www.chr...g>christian louboutin</strong></a><h1>

[url=http://www.adidasnmd.us.org][b]nmd adidas[/b][/url]

[url=http://www.ralphlaurensaleclearance.me.uk][b]ralph lauren sale clearance[/b][/url]

http://www.tru...soutlet.in.net

http://www.chr...inshoes.in.net


20170731 yueqin: 20170731 yueqin [31/07/2017 10:40]

http://www.coa...-online.us.com

http://www.coa...tonline.us.org

http://www.chr...inshoes.us.org

http://www.adidasshoes.us

http://www.jam...enshoes.us.com

http://www.coachcanadaoutlet.ca

http://www.outletnike.us

http://www.lon...mp-handbags.us

http://www.nik...tonline.us.com

http://www.pradaoutlets.us

http://www.coa...onlines.us.com

http://www.hol...othingstore.us

http://www.nike-airmax90.me.uk

http://www.adidasnmd-shoes.us

http://www.coa...arances.in.net

http://www.miamiheatjerseys.us

http://www.dis...ikeshoessc.org

http://www.coa...onlines.us.com

http://www.nikeoutlet.us.com

http://www.mic...-outlet.us.org

http://www.catshoes.us.com

http://www.che...fficial.us.com

http://www.che...s-shoes.us.com

http://www.sac-michaelkors.fr

http://www.pan...jewelry.org.uk

http://www.sac...hamp-pliage.fr

http://www.coa...tonline.us.com

http://www.mon...nc-pens.net.co

http://www.adidasnmd.org.uk

http://www.lon...handbags.me.uk

http://www.off...houtlet.us.com

http://www.versaceshoes.in.net

http://www.che...olesale.us.com

http://www.coa...eonline.com.co

http://www.valentino.in.net

http://www.adidas-nmd.us.com

http://www.mul...youtlet.org.uk

http://www.coa...youtlet.us.com

http://www.ugg.in.net

http://www.airmax90.org

http://www.fit...fficial.us.com

http://www.swa...kicrystal.name

http://www.adi...uperstar.me.uk

http://www.tim...bootsoutlet.us

http://www.cle...iersjerseys.us

http://www.longchampbags.uk

http://www.true-religion.us.com

http://www.uggsoutlets.in.net

http://www.ral...tonline.us.com

http://www.new...ots-jerseys.us

http://www.mbtshoes.name

http://www.nik...max-pascher.fr

http://www.nikeroshe.us

http://www.ral...earance.org.uk

http://www.mon...cketsuk.org.uk

http://www.yeezyboost.us.com

http://www.jordanretro.name

http://www.levisjeans.name

http://www.rol...replica.us.com

http://www.val...outlets.us.com

http://www.yeezyboost-350.co.uk

http://www.adi...inersuk.org.uk

http://www.pol...-lauren.in.net

http://www.mic...letsale.us.com

http://www.ray...glasses.net.co

http://www.kevindurantshoes.us

http://www.che...olesale.us.com

http://www.pan...learance.me.uk

http://www.tru...onjeans.in.net

http://www.coa...lineinc.us.com

http://www.mic...koutlet.in.net

http://www.pandora-bijoux.fr

http://www.mic...earance.in.net

http://www.bir...sandals.org.uk

http://www.ysl-handbags.us

http://www.coachoutletcanada.ca

http://www.stephcurry-shoes.us

http://www.nike-store.us.com

http://www.ral...learance.me.uk

http://www.giu...nottioutlet.us

http://www.red-bottoms.us.com

http://www.lou...n-shoes.us.com

http://www.kat...tonline.us.com

http://www.nikestoreuk.me.uk

http://www.coa...onlines.us.com

http://www.coa...soutlet.us.com

http://www.pandora-uk.me.uk

http://www.nikefreeflyknit.name

http://www.adi...perstar.us.com

http://www.vansshoes.in.net

http://www.ral...onlines.us.com

http://www.airjordanretro.us

http://www.supra-shoes.us

http://www.yee...st350v2.us.com

http://www.out...aelkors.us.com

http://www.chiflatiron.in.net

http://www.pol...eonline.us.com

http://www.cheapjordans.us.com

http://www.bir...tockpascher.fr

http://www.her...utletonline.us

20170731 yueqin


Dr Dre Beats: Dr Dre Beats [12/08/2017 07:37]

http://www.airmaxthea2017.us/ Air Max 2017

http://www.cgparka2017.org.uk/ Canada Goose parka sale

http://www.yee...50shoes950.com/ Yeezy Boost

http://www.nik...maxthea2016.us/ Nike Air Max Thea

http://www.her...kellybag.co.uk/ Hermes Birkin bag

http://www.cgparkajackets.co.uk/ Canada Goose jackets

http://www.2017airmax90.us/ Air Max 90

http://www.air...pascher2017.fr/ Air Max

http://www.nik...emmeshommes.fr/ Nike Huarache

http://www.cgp...cketcoat.co.uk/ Canada Goose sale

http://www.air...acherun2017.us/ Nike Huarache

http://www.yee...50v2zebras.com/ Yeezy Boost 350 v2

http://www.rosherun-france.fr/ Nike Roshe Run

http://www.2017max90.org.uk/ Air Max 2017

http://www.max...perfuses.co.uk/ Nike Air Max 90 sale

http://www.her...irkinbag.co.uk/ Hermes belts

http://www.ros...sale-uk.org.uk/ Nike Roshe

http://www.cha...oshepascher.fr/ Nike Roshe

http://www.nik...uns2016.us.com/ Nike Roshe Runs

http://www.max90pascher2016.fr/ Air Max 90

http://www.air...hoes-uk.org.uk/ Air Max

http://www.201...0femmehomme.fr/ Air Max 90

http://www.hua...runpas-cher.fr/ Nike Air Huarache

http://www.air...ches-uk.org.uk/ Nike Huarache

http://www.2017max90.fr/ Air Max 2017

http://www.fit...clearances.org/ Fitflop

http://www.new...dphones.org.uk/ Dr Dre Beats headphones

http://www.mon...lets2016.co.uk/ Moncler outlet

http://www.sal...pascher2017.fr/ Salomon pas cher

http://www.airmax90shoes2017.us/ Air Max 2017

http://www.fit...sclearances.us/ Fitflop clearance

http://www.mon...etsshop.org.uk/ Moncler outlet

http://www.che...axshoes2016.us/ cheap Nike Air Max shoes

http://www.air...eonsales.co.uk/ Nike Air Max 90 hyperfuse

http://www.hua...pascher2016.fr/ Nike Huarache femme

http://www.mon...utletsuk.co.uk/ Moncler outlet

http://www.nik...orwomen2016.us/ Nike shoes

http://www.jor...oesforsales.us/ Jordan shoes for sale

http://www.can...utletuk.org.uk/ Canada Goose UK

http://www.sal...s3chaussure.fr/ chaussure Salomon speedcross 3

http://www.fit...arances.org.uk/ Fitflop

http://www.air...s2017-uk.co.uk/ Nike Air Max 1

http://www.nik...toresonline.us/ Nike outlet

http://www.fit...earance.org.uk/ Fitflop clearance

http://www.fit...arancesales.us/ Fitflop sale

http://www.nik...x2015outlet.us/ mens Nike Air Max

http://www.ros...menforsales.us/ Roshe Run

http://www.nik...ax2016sales.us/ Nike Air Max 2016

http://www.fit...stralia.com.au/ Fitflop Australia

http://www.max90femmehommes.fr/ Air Max 90

http://www.bel...ket2017.org.uk/ Belstaff

http://www.cha...omon-france.fr/ Salomon

http://www.off...x90boutique.fr/ Nike Air Max 90

http://www.201...speedcross3.fr/ Salomon speedcross

http://www.jordans11forsales.us/ Jordan 11


saņemti 49 komentāri

Pievienot komentāru:

Komentārs pievienots. Lūdzu, uzgaidi...

© Arhitektūras platforma A4D
Materiālu pārpublicēšanas gadījumā atsauce un saite uz www.a4d.lv obligāta.