a4d.lv

Nepareizi pieslēgšanās dati! Mēģini vēlreiz.

Aizmirsi paroli? | Reģistrēties


Inspira

Topošo arhitektu studija

<< Studijas

Topošo arhitektu studija

Jaunu starptautisku arhitektūras studiju programmu angļu valodā sākot ar šo gadu piedāvā Rīgas Starptautiskā ekonomikas un biznesa administrācijas augstskola (RISEBA). Lai sagatavotu iestājeksāmeniem augstskolā, no februāra tiek piedāvāti sagatavošanas kursi zīmēšanā.

Komentāri:

krit: tas pats vien ir [27/01/2011 10:24]

universitāte cita, bet iestājeksāmens tāds pats?!?!

vai tiešām trūkst iztēles, lai padomātu par objektīvāku atlases kritēriju? gadu gaitā ir pierādījies, ka zīmēšanas prasmes nav 1:1 tulkojams kā spējas arhitektūras lauciņā (ja nu vienīgi neatlaidība gadu no vietas zīmējot grieķu galvas norāda uz indivīda patieso vēlmi studēt arhitektūru)

nav nācies dzirdēt ka kādā universitātē ārpus LV stājoties arhitektos būtu !eksāmens! zīmēšanā. varbūt ambiciozajiem studiju programmas veidotājiem derētu veikt researchu par šo jautājumu ārpusē, nevis aprobežoties ar vietējiem risinājumiem?


janis: Re: tas pats vien ir [27/01/2011 10:36]

pilniiigi piekriitu,, arhitektam daudz vairaak buutu jazin matematika (vismaz A limenis), kulturvesture, kaa arii savu lolojumu vismaz maketaa ateelot, zimeejot homeera galvas - tur nav pilniigi nekaada sakara ar arhitektuuru.


Arhitekturas students aarzemees: Re: tas pats vien ir [22/11/2011 19:17]

Kaaada matematika?????? Tava domasana ir tadaa pasaa limenii, kaa tam padomju dzhordanam, kurs izdomaja, ka, lai iestatos arhitektos, ir jaliek eksamens ziimeesanaa.


Aigars: Objektivitāti [27/01/2011 10:51]

Arhitektam ir jāmāk zīmēt, vismaz pirmsskici uz papīra uzlikt. Bet kopumā piekrītu, ka zīmēšanai nevajadzētu būt noteicošai, lai iestātos Arhitektos. Ir jābūt kopējai sapratnei par telpu - telpiskās domāšanas eksāmens, kas varētu būt matemātika ar pamatīgu ģeometrijas piešprici. Vēl var ko padomāt par kultūras vēstures eksāmenu, bet to jau tāpat augstskolā iemāca. Takā mans piedāvājums ir pavisam vienkāršs 50% zīmēšana un 50% ģeometrija nosaka toni iestājeksāmenā.


.: Re: Objektivitāti [27/01/2011 13:29]

lai nu kas, bet šis tiešām ir diezgan skumji. ne tikai iestājeksāmens, bet viss programmas apraksts izraisa neko citu, kā izmisumu. mūsdienu pārprodukcijas apstākļos, ja nu tiešām rīgā vajag vēl vienu arhitektūras skolu (es te nesaku, ka rtu ir kvalitātes ziņā kas perfekts - gluži otrādi), tad par pamatu ņemt kādu turcijas modeli liekas diezgan šausminoša perspektīva, kas, izņemot angļu valodu, citās jomās ir droši, ka tik pat novecojis variants kā rtu.

savukārt, par eksāmeniem - ir pilnībā jāpiekrīt, ka zīmēšana nav galvenais, bet, ar eiropu un štatiem salīdzinot, tieši tikpat svarīga ir matemātika - necik. nu nav mūsdienās arhitektiem jārēķina nekas vairs, ir svarīgi saprast konstruktīvus principus, un tas arī viss. kultūrvēsture - tas cits jautājums, no atsevišķām detaļām šī ir pilnīgi droši, ka pati svarīgākā. gala beigās, noteicošajam vajadzētu būt vidējam atzīmju rādītājam, plus vēl kādam radošajam portfolio ar nepriekšrakstītu tēmu vai žanru - radošais gars galu galā ir svarīgs, ielikt arhitektūras rāmjos viņu var pēctam.

vārdu sakot, žēl.


Arhitekturas students arzemees: Re: Objektivitāti [22/11/2011 19:19]

Aaaaarpraaats!!!!!!!!!!!


John L: Iestājprasības UK universitātes ! [27/01/2011 12:57]

Beidzu Rīgas Celtniecības Koledžu '90 beigās,

tur pasniedzēji dzejoja kad iestāties RTU AF varēs ar prioritātēm,

tiešām gribēju iestāties, nu bet zīmēšana, ja nav 9 vai 10 nav cerību,

dabūju vienu gadu 6 bet otru gadu 7.

~ 25 % kas iestājās nepabeidz, jo redzi nedomāja, kad šī profesija ir priekš viņiem, par grūtu u.c. atmaskas.

Zīmēt protu savam arhitekta profesijas vajadzībām, skices, koncepcijas.....

Un apskataties uz Star arhitektu skicem, domāju RTU viņi netiktu, jo kapiteli un galvu neuzzīmētu.

Nācās mācīties UK.

zemāk prasības:

Entry Requirements

Points to be obtained from full A levels or equivalent

AAA from A levels or DDD from BTEC, mixture of science/maths and humanities/arts subjects preferred.

General Studies not accepted

Specific subjects required

GCSE grade C in English language and mathematics.

Access qualifications

A relevant Access to HE Diploma will be considered for entry to this course.

International Baccalaureate

36

IELTS Score

6.0. with no element below 5.5

Further Remarks

In all cases, your personal statement and reference are also taken into account when considering your application. If you do not have the qualifications listed we are happy to consider the suitability of other qualifications and/or prior experience that may be relevant to the course.


b.: ? [27/01/2011 14:35]

hmm.. mani gan vairak interese kas bus pasniedzeji saja (starptautiskaja arhitekturas studiju programma anglu valoda). tiek soliti "ārzemju pasniedzēji ar starptautisku pieredzi". gribetos zinat par kuriem tiesi ir runa

http://riseba....hitektura.html


RTU students: Bez zimesanas nekur. [27/01/2011 15:51]

Man zināmās augstskolās Somijā, Itālijā, ASV visur ir iestājeksāmens zīmēšanā, kas tiek uztverts kā noteicošais.

Un arī es uzskatu, ka tikai caur klasisko zīmēšanu var iemācīties uztvert telpiskus priekšmetus, saskatīt formā svarīgāko utt.

Viss pārējais ir neveiksminieku atrunas.


Aigars: Re: Bez zimesanas nekur. [27/01/2011 16:10]

Aha protams, ja tev ir perfekti zīmēšanā un matemātikā esi pilnīgs nulle vai tuvu tam (4nieciņs), tad nākotnē nebūs iespēja saprast dažādās būvju konstruktīvās sistēmas un pat vienkārši "tupa" funkcionālo plānojumu, jo matemātika parāda vai cilvēkam ir kaut minimāla loģiskā domāšana. Un tāpēc uzskatu, ka ir nepieciešams, lai šīs abas dažādās zinību pasaules būtu sabalansētas.


opsā: Re: Bez zimesanas nekur. [27/01/2011 19:38]

paga, paga - vai tik te kāds nav palaidis garām pēdējo dažu gadu prasības? iekš RTU matematika IR līdzvērtīga zīmēšanai, lai iestātos arhitektos. kāds konkrēti ir procentuālais sadalījums - skat. uzņemšanas noteikumus. tie laiki, kad ar čoroku matemātikā un 10 zīmēšanā varēja iekšā tikt, ir sen tu-tūūū! ;)))


Rihards: Re: Bez zimesanas nekur. [28/01/2011 17:20]

Ja tu perfekti zīmē ģipša galvu (kā mēs zinām ģ. galvas zīmēšana sastāv no noteiktiem kanoniem un standartiem), tad ir 90% iespēja, ka tu NEĒSI nulle matemātikā, jo tur jau ir visa tā Ģ. galvas un kapiteļu sāls, jo tā ir tīrā matemātika. Ja tu esi pilnīga nulle matemātikā, tad precīzu ģipša galvu tu nekad nekad nekad neuzzīmēsi. Un tādēļ stājoties universitātē tas ir pats galvenais pārbaudījums tam ka tu neēsi zubrītājs kurš ir visu iekalis sēžot pie grāmatām, bet tas ka tu ar matemātiku, tai pat laikā ar ģeometriju proti interpretēt un pielāgot situācijai. Jā, ir cilvēki kuri māk uzzīmēt Ģ galvu neko nesaprotot no matemātikas, bet viņi NEKAD to neuzzīmēs līdz riebumam perfektu, kā to spēj cilvēks kam ir matemātiskā domāšana. Atceros kad pirmoreiz 14 g.v. aizgāju uz tēlotājmākslas studiju un teicu ka gribu zīmēt. Pirmais jautājums ko pasniedzējs vaicāja bija ''Kāda tev atzīme matemātikā? 7? Neder. Vajag 9 vai 10! Sēdi, zīmē kubu. Bet dabū matemātikā 9 vai 10 un tad mēs sāksim runāt nopietni.''


Marta Ceriņa: Re: Bez zimesanas nekur. [28/01/2011 18:38]

Ko Tu darīsi ar to perfekti uzzīmēto ģipša galvu ?

Kur liksiet tās perfekti telpiski uzzīmētās bildes ?

Līmēsiet pie sienām un priecāsieties par savu matemātikas prasmi, kura devusi jums iespēju uzburt šos brīnumdarbus.... iespējams aiznesīsiet pasūtītājam, lai arī viņš papriecājas par smuku bildi.

Secinājumi: potenciāli labs arhitekts ir Rīgas valsts ģimnāzijas absolvents, kurš ir piekopis arī zīmēšanu un kādos 3 mēnešos izkaukulējis Artemīdas galvu.

Mana naivā pārliecība tomēr ir tāda, ka arhitekts ir drosmīgs un uzņēmīgs savu ideju ģeniātors, to apstrādātājs un labākajā gadījumā arī realizētājs. Vai zīmētprasme nāk komplektā ar radošu domāšanu? Vai matemātikas un tēlotājas ģeometrijas zināšanas dod idejas??

Mans stipri subjektīvais viedoklis saka, ka NĒ.

Tas viss ir dabas (senču) dots. (vai nu ir, vai nav)

Finālā : Mans priekšlikums, ka iestājeksāmenam APF ir jāiekļauj sevī:

-savu radošo darbu portofolio (zīmējumi, gleznojumi, veidojumi, foto un viss kas radošs) un + klauzūra par kādu, ar arhitektūru nesaistītu, tēmu. Tēma ,protams, pilna ar aizbergiem. Pēc kuriem eksāmena vērtētāji atkož TOS īstos un potenciālos vides un telpas veidotājus.

bet tam komplektā, protams, nāk arī matemātikas un fizikas atzīmes iečekošana (kādi 20% no kopējā )

Protams subjektīvi. Bet manuprāt, ka APF ir jābūt ieinteresētam radošu cilvēku, nevis shēmotāju, apmācībā.


didrihsone: Re: Bez zimesanas nekur. [31/01/2011 12:10]

MUĻĶĪBAS.


Marta: Re: Bez zimesanas nekur. [01/02/2011 19:47]

Kāds sīkāks paskaidrojums?


.: Re: Bez zimesanas nekur. [27/01/2011 16:55]

vai vari nosaukt kādu konkrētu skolu? un, vēl labāk, kādus atzītus darboņus, kas no turienes cēlušies? vnk gribas zināt, jo, kā jau teicu, neesmu redzējis nevienu skolu, kas būtu normālā līmenī, un kur noteicošais būtu zīmēšanas eksāmens.


jtd: Re: Bez zimesanas nekur. [27/01/2011 18:37]

Daudz kur nav eksāmenu kā tādu, ir intervija un

Portfolio

There is no single ‘right’ way of preparing a portfolio as it usually expresses each applicant’s individual character and approach. The portfolio should contain a selection of drawings, sketchbooks, photos, etc. Finished pieces and work in progress should be included. The portfolio is a means to illustrate the individual breath of skills, interests and ability. Please show a range of different work. All work included in the task and the portfolio should be originals. If they are too big a scaled reproduction is accepted. We are very interested in any self-motivated work undertaken ‘outside’ the school’s art course curriculum. Please be aware that CDs/DVDs with additional work can’t be viewed during the interview or the task.

Bartlett School of Architecture


RTU students: Re: Bez zimesanas nekur. [27/01/2011 20:58]

Konkrēti:

Helsinku Tehniskā Universitāte, tagad Alvar Aalto University, no šīs skolas nākuši lielākā daļa Somijas izcilāko arhitektu. Viena no pasaules labākajām arhitektūras skolām. Šeit papildus zīmēšanai ir iestājeksāmens veidošanā.

Florences arhitektūras skola, Mīlanas Politehniskais - 2 labākās Itālijas arhitektūras skolas, arī iestājeksāmens zīmēšanā.

MIT - Iespējams pasaules labākā arhitektūras skola, iestājeksāmens sastāv no vairākām komponentēm, tai skaitā klasiskās zīmēšanas.


janis: Re: Bez zimesanas nekur. [27/01/2011 21:33]

tu runaa par to burviigo somu arhitektuuru, kas ir 99% no somu zemes.. kur ir parasta kantaina buudinja ar 2-sliip jumtu.... zini ir taac teiciens, nevis Finlandia, bet čuhlandia, esmu somijaa nodziivojis 2 gadus.. neko saistoshutur neesu ieraudziijis... r daudz skaistaakas un baudaamaakas vietas...


RTU students: Re: Bez zimesanas nekur. [27/01/2011 21:46]

Laikam nespēji iedzīvoties, ja tik negatīvas atmiņas :)


matissgr: @ RTU students [27/01/2011 22:07]

Šķiet, ka jautājums bija par atzītām programmām, kurās zīmēšanas pārbaudījuma rezultāts ir kā noteicošs kritērijs.

Zīmēšana nenoliedzami ir svarīga, bet tās loma studentu uzņemšanā ir neviennozīmīga; daudz kas atkarīgs no skolas ievirzes un uzstādījuma. Akadēmiskajiem parametrisko tīkliņu bīdītājiem vai pseido-avantgardistiem sengrieķu galvas atveidojums uz papīra iespējams mazsvarīgāks kā tiem, kuri aizvien spiež uz lēno sajūtu arhitektūru un poētiski apsarmojušām dzelzsbetona kolonnām, kurām pieglaust savu nosvīdušo vaigu.

Nav būtiski ecēties par zīmēšanas nepieciešamību; svarīgi ir saprast cik objektīvi ir studentu uzņemšanas kritēriji attiecībā pret skolas programmas specifiku. Vai tie, kuri uzņemti, ir atbilstošākā raža no visiem pretendentiem?


Romans Siņicins Re: Bez zimesanas nekur. [28/01/2011 07:40]

pilnīgi piekritu


matissgr: topošo arhitektu stadija [27/01/2011 20:12]

Veiksmīgai skolai jābūt kam vairāk par sausu biznesa plānu!

Pēc pieejamās informācijas, jāspriež, ka reklamētā programma nav akreditēta, kā arī tās saturs neizskatās pēc kā radikāli jauna un gaidīta arhitektūras izglītībā, vismaz 300km radiusā ap Rīgu. Pasniedzēju identitāte, profesionālā un akadēmiskā pieredze arī tiek turētas noslēpumā. Turcija ir liela valsts.

Šodien par mazliet vairāk kā 6000 EUR domājams var nosegt lielāko daļu dzīvošanas izdevumu, lai atrastos daudz attīstītākās EU skolās, kuras pašlaik ir bez ievērojamas mācību maksas un ar nesalīdzināmi lielāku ticamības momentu.


arh: iestājeksāmens [27/01/2011 22:06]

Uzskatu ka svarīgākais arhitektūrā ir kompozīcija un proporcijas. Tas ir pats pamats uz kura tālāk var balstīt zināšanas arhitektūrā. Šīs divas lietas ir jāsaprot, jājūt un jāmāk pielietot un to var izdarīt tikai ar akadēmisko zīmēšanu. Ja tu proti pareizi uzkonsturēt un uzzīmēt ne tikai mēnešiem atstrādāto kapiteli vai ģipša galvu bet jebkuru citu, sarežģitu priekšmetu tad skaidrs, ka tev piemīt arī telpiskuma izjūta un tu zini, kas ir ģeometrija. Tādēļ uzskatu, ka zīmēšanai ir jābūt kā noteicošajam faktoram iestājeksāmenos. RTU studiju kvalitāte gan bieži vien ir ļoti zema, taču tas ir cits stāsts.


MiksK: no lūpām lasi...glupo,no klass [28/01/2011 03:26]

Kā teic mans mīļakais Horvātu raperis, skaitot raperus, un tiekot līdz trīs...malo,malo. Man arī reiz savā dzimtajā vidusskolā jaunkundze brauca virsū, par to, ka redz, visi kas aizbrauc "tur"; "te" vairs nerādās...Bet kapteinis Varonins bil rad!


jtd: 6000 [28/01/2011 11:31]

Ņemot vērā, ka, piemēram, Vācijā var studēt bez mācību maksas un vēl mēģināt kādu nebūt stipendiju sagrabināt, šis neizskatās pēc sevišķi konkurētspējīga piedāvājuma, vienīgi cerot uz studētpretendentu klapēm uz acīm, ka nav varējuši tālāk apkārt paskatīties.

Tad jau šis - http://www.strelkainstitute.com/ - ir interesantāk, kaut ne LV iedzīvotājiem.


NJindza: Vajag mācēt zīmēt! [28/01/2011 12:08]

Pats studēju LMA! Bija arī domā sakumā par arhitektiem. Tagad esmu jau par palīgu pie PC nostrādājis 4gadus. Un varu teikt tik to, ka zīmēšanai ir liela loma, jo dažiem cilvēkiem vienkārši nav sajēga par telpu, laigan ir matemātiskās zināšanas.

Arhitektūra sevī apvieno abus.

Un par eksāmeniem un darbiem kas jāzīmē... ir redzētu tie iestāj eksāmenu darbi, nu nav tur diži nekāds līmenis, lai dabūtu labu atzīmi tik paši pamati jaizdara tīra novienkāršota pamatkonstrukcija!

Jo cik redzu biroja darbu, pamatā nav nekāda matemātika bet tiri telpas izjūtu un spēja sakārtot telpas kā lego klucīti izejot no noteikumiem. Matemātika vabūt būs aktuāla kad būsiet būvkonstruktors!


Miks: Re: Vajag mācēt zīmēt! [28/01/2011 12:39]

Pilnīgi piekrītu ka zīmēšanai arhitektūras studijās ir ļoti liela loma...ja nespēsi gatavu būvi pārnest uz papīra vai attēlot 4 sienas lai tās uzbūvējot nebūtu katra savā augstumā, tad kas Tu par arhitketu? Te jau nav runas par kapiteli vai sengrieķu galvu, bet gan telpiskuma izjūtu, ja Tu pareizi saskatīsi ka tam kapitelim ir arī otra neredzamā puse vai ka zem galvas ādas ir arī galvaskauss un muskuļi, un mācēsi to attēlot, tad nebūs ne problēmas iestāties, ne kļūt pat izcilu arhitektu...

Un nav jau svarīgi uzgleznot Purvīša ainavu,bet uzzīmēt tā lai patiešām citam paskatoties ir skaidra telpa...kas ir tuvāk,tas ir tālāk...tas ir apaļš,bet tas ir plakans...

Matemātika un Fizika pēc kurām vēl vērtē RTU ir nepieciešamas tieši šo pašu telpisko nianšu saprašanai...ģeometriskas figūras, kustības telpā...tas viss ir jāzin!

Un tie kas ir pret-tiem vienkārši neveicas ar šiem priekšmetiem...kungi un dāmas jātrenējas!!!


nils: fantāzijas [28/01/2011 14:33]

nu gan diskusija.

man ir aizdomas, ka ir pamatīga atšķirība vai zīmēšana nav istājeksāmenos vai cilvēks neatšķir zīmuli no galda. Kādēļ nevajadzīgi pārspīlēt, ka neprasot kapiteli iestājeksāmenos cilvēks nevarēs neko uzzīmēt?

Līdzīgi ir par matemātiku... Skaidrs, ka par arhitektu var tapt gan dažādi.

Kas ir interesants ir viedokļu kategorisms (zīmēšana ir sūds un matemātika ir dievs vai otrādi). Tīri pafantazējot, ka šie paši cilvēki, kas komentē, pēc gadiem būs tie Latvijas arhitekti un pasniedzēji. tendēti uz galējībām un vispārinājumiem un skaidri zinot kas ir vislabākā arhitektūra?


spot: man patīk slinki cilvēki [28/01/2011 15:43]

Patika kā Laube (un vēl daži labi) teica, arhitektūra savā ziņā ir mākslas virsotne un subjektam kurš sevi sauc par arhitektu jeb tiecas par tādu kļūt ir jāspecializējas dažādās ar mākslu saistītās sfērās, nemaz nerunājot par tik pašsaprotamu lietu kā zīmēšana.

Tomēr priecājos par tiem kuri nevēlas tikt lieki apgrūtināt ar sevis pilnveidošanu, paldies jums par to un tā arī turpiniet. (;


eee: hmm [28/01/2011 20:33]

Diezgan ciniski, ka jauna arhitektūras studiju programma tiek atvērta tieši brīdī, kad arhitektūras darbu piedāvājums atrodas zemākajā punktā. Droši vien aprēķins ir tāds, ka bezdarbnieki-arhitekti varēs vismaz atrast darbu šajā skolā par pasniedzējiem. Bet nu domāju, ka cilvēkiem, kas tagad stāsies arhitektūras programmā, un vēl par 6000 eur, tāpat ar galvu kaut kas nav kārtībā, līdz ar to vienalga, ko viņiem pārbaudīs eksāmenos - zīmēšanu vai ko citu.


Peteris Ratas: Dazhi jautajumi [04/02/2011 15:13]

Rodas dazhi jautajumi saistiba ar sho jauno programu:

1. Vai ir verts Latvija veidot divas arhitekturas programas? Varbut ir verts pilnveidot un palielinat esosho. Objektivi Latvija ir mazs tirgus arhitektiem, ja katru gadu iestatos kadi 200 studentu, tad ar to pilnigi pietiktu. bet ari shis skaitlis starptautiska meroga ir loti neliels prieksh arhitekturas studiju programas.

2. Vai studijam ir kvalificeti macibu speki? Studiju programas nerodas viena mirkli, tas veidojas vesturiski ar tradicijam un spilgtam personibam. Bet majas lapa nav ne varda par pasniedzejiem.

3. Kapec anglu valoda? Protams, anglu valoda ir kluvusi par dominejosho sazinjas valodu pasaule. Bet ja jau gribas iestaties starptautiska programa, tad studentiem latvija ir fantastiskas iespejas studet labas eiropas augstskolas par relativi zemu samaksu. (Patiesiba tas ir pratigakais, ko darit) Kada jega iestaties programa, kurai nav pieredzes, ne stabilas tradicijas, nedz stabilas akademiskas infrastrukturas, lai to nodroshinatu.


Miķelis: Re: Dazhi jautajumi [04/02/2011 20:13]

1. Kādi 200 studenti, ko tad mēs te darīsim ar 200 jauniem arhitektiem katru gadu? Krausim štāpeļos?

2. Tradīcijas kādreiz pašā savā pirmsākumā sakušās ar uzdrošināšanos.

3. Angļu valoda domāta, lai varētu piesaistīt studentus no Āzijas un Krievijas. Esam taču Eiropas Savienības valsts ar savu austrumniecisko kolorītu.

Visā visumā par skolu varēs spriest pēc 4 gadiem, kad redzēsim pirmos bakalauru darbus. Šobrīd var novēlēt tikai veiksmi un atbalstīt uzdrošināšanos šajā ekonomiskās krīzes laikā. Lai veicās!


tere: Re: Dazhi jautajumi [28/04/2011 15:01]

pirmos kaķēnus diemžēl slīcina:)


saņemti 34 komentāri

Pievienot komentāru:

Komentārs pievienots. Lūdzu, uzgaidi...

© Arhitektūras platforma A4D
Materiālu pārpublicēšanas gadījumā atsauce un saite uz www.a4d.lv obligāta.